T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ADIYAMAN / MERKEZ - Hüsnü M.Özyeğin Anadolu Lisesi

Sene Başı Öğretmenler Kurul Toplantısı

T.C.

ADIYAMAN VALİLĞİ

Adıyaman İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Hüsnü M.Özyeğin Anadolu Lisesi Müdürlüğü

 

 

Sayı: 99696853-903.99                                                                                                                                 26/08/2024

 Konu: 2024-2025 öğretim yılı, sene başı

             Öğretmenler kurulu toplantısı               

 

                                                                                                                                                                                                                     

 

 

Değerli Öğretmen Arkadaşlarım,

 

2024– 2025 Eğitim - öğretim yılı, sene başı öğretmenler kurulu toplantısının 02Eylül 2024 Pazartesi günü saat 08.30’da okulumuz BTR salonunda yapılacaktır.

 

Sene başı öğretmenler kurulu toplantısı 1. öğretim yılı içinde yapılan en önemli karar merciidir. Diğer toplantılar 1. kurulda alınan kararlar ışığında / doğrultusunda yapılır. Önemli bir mazereti olmayan her öğretmenin toplantıya hazırlıklı katılması, kararlara dahil olması, destek olucu mahiyette projeler sunması önem arz etmektedir. Toplantıyı angarya, zaman kaybı olarak değerlendirmek doğru olmayan bir tutumdur. 

 

Toplantının gündem maddeleri aşağıda sunulmuştur.

 

                       Bilgilerinizi ve gereğini önemle rica ederim.

                                                                                                                              

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            Mustafa BAŞARAN

                                                                                                                                                          Okul Müdürü

TOPLANTININ GÜNDEM MADDELERİ VE ALINAN KARARLAR 02.09.2024

 

1.       Açılış ve yoklama.

2.       Toplantıda bulunmayanlar ve mazeretleri.

3.       Atatürk ve ebediyete intikal etmiş Türk büyükleri adına saygı duruşu ve İstiklal Marşının söylenmesi.  

4.      Toplantıda ele alınan konuları kayıt altına alan kurul yazmanlarının (sekreterlerinin) tespit edilmesi.

5.          Toplantının gündem maddelerinin okunması varsa yeni maddelerin eklenmesi. Gündem maddeleri okundu.            

6.          Okulumuzdan ayrılan ve yeni atanan öğretmenler hakkında bilgi verilmesi ve tanışma. Öğretmenlerin tanıştırılması yapıldı.

7.          Okul müdürünün sunuş / açılış konuşması.

9.          Okulun durumu (özellikleri, eksiklikleri, olumlu yönleri, olumsuz yönleri) hakkında bilgi verilmesi.

10.      Öğrencilerimizin TYT ve AYT sonuçlarının kurula aktarılması

11.      Atatürkçülükle ilgili konuların, önemli gün ve haftaların ders defterinde yer alması, okulda yapılacak törenlerin ve etkinliklerin planlanması hakkında görüşlerin alınması. 

12.      Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin 35. maddesi gereği derse geç gelen öğrencilerin derse alınması konusunda karar alma. 

13.      Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin 50. maddesi gereği proje ödevlerinin takviminin belirlenmesi   

14.      Türkçenin doğru kullanılması ve öğrencilerin kütüphaneyi kullanımının artırılması üzerine öneriler. 

15 .      Sınıf geçme esaslarının açıklanması. 

16.       Sorumluluk sınavları hakkında bilgilendirme. Sorumluluk sınavları okulun açıldığı ilk iki hafta ile haziran döneminde yapılacağı kalan öğrencilerle ilgili planın hazırlandığı ve öğretmenlerinde görevlendirileceği belirtildi.

17.      Öğrencilerin ve öğretmenlerin kılık – kıyafet düzeninin açıklanması ve karar alınması. Yeni kıyafet mevzuatı hakkında bilgi verildi öğretmenlerin bakanlık makamının direktifleri doğrultusunda beyaz önlük giymeleri teşvik edildi.

18.      Öğretmenlerin nöbet listesi, saatleri, dikkat edilmesi gereken durumlar ve öğrenci izinleri hakkında düşüncelerin alınması ve karara bağlanması. Ders giriş saati 07.00 Çıkış saati 13.20 olarak kararlaştırıldı nöbetçi öğretmenin dersten on beş dakika önce görev yerinde hazır bulunması ayrıca nöbetçi öğretmenin görevleri açıklandı.

19.      Sınıf rehber öğretmenliği ve sosyal kulüp rehber/danışman öğretmenliği görev dağılımının yapılması. Sosyal kulüplerin ve rehber öğretmenlerin görevlerinin açıklanması.

20.     Türkiye yüzyılı maarif modeli hakkında bilgi verilmesi,

21.    Eğitim danışmanlığı oluşturulması,

 

9. SINIF REHBER ÖĞRETMENLİKLERİ

9-A:  

10-A:  

9-B:  

10-B:  

*9-C:  

*10-C:  

9-D:  

10-D:  

9-E: 

12-A: (Say)

9-F:

12-B: (Say)

9-G:

12-C: (Say)

11-A:(Say) 

12-D: (EA)

*11-B:((Say)      

12-E: (EA)

*11-C:(EA)

12-F: (Dil)

11-D: (EA)

 

11-E:( EA) 

 

11-F:  (Dil)

 

 

 

DERS

ZÜMRE BAŞKANI 

1- FİZİK

 

 

2- KİMYA

 

 

3- BİYOLOJİ

 

 

4- MATEMATİK

 

 

5- TARİH

 

 

6- COĞRAFYA

 

 

7- RESİM

 

 

8- FELSEFE

 

 

9- DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ

 

 

10- TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

 

 

11- BEDEN EĞİTİMİ

 

 

12- YABANCI DİL

 

 

13- ALMANCA

 

 

14- MÜZİK

 

 

15-  

 

 

 

Not: Tek öğretmeni bulunan derslerin zümre başkanı okul müdürü ya da müdür yardımcısı Mehmet ÇEVİK’dır.

 

                              

   

 

 

 

 

 

 

 

 

22.Açık lise ve açık meslek lisesi hakkında bilgilendirme yapılması. 

23.      Okul stratejik planlama ekibinde oldukları belirtildi.

24.      Öğrenci rehberlik hizmetleri hakkında düşüncelerin dile getirilmesi ve çalışma sisteminin açıklanması Rehberlik hizmetleri okul rehberlik çerçeve planı okul çerçeve kurul tarafında hazırlanması. Rehberlik yürütme kurulunun Müdür yardımcısı Mehmet ÇEVİK başkanlığında okul rehber öğretmeni Rumeysa ÖNDERCİ ,Mehmet Ali KURT 9.sınıflardan …… 10.sınıflardan ………….. 11. Sınıflardan ……………… ile 12.Sınıf Öğretmenlerinden ……………………………… olarak kararlaştırıldı.

25.      Mesleki ve kültürel amaçlı gezilerde uyulması gereken hususlar belirtildi.

26.      Öğretmenlerin derslere giriş çıkış saatlerinin belirtilmesi. 07:00- 13.20 olarak kararlaştırıldı.

27.      Sınıf ders defterlerinin doldurulması. Yıllık plana uygun olarak kazanımların deftere yazılması ve yoklamaların işlenmesi belirtildi.

28.      Okulda yapılan bayrak törenleri hakkında açıklamaların yapılması. Resmî törenlere dersi o gün olan personelin tümünün katılması mecburi olduğu belirtildi.

Not: Bayrak törenleri pazartesi sabah 06.50’de, cuma günü 13.20’te yapılacaktır.

29.      Okulun disiplininin sağlanması, öğrencilerden kaynaklanan sorunların azaltılması hususunda görüşme yapılması. Nöbetçi öğretmenlerin görev yerinde olması ve rehberlik servisinin aktif çalışması ,olası disiplin sorunlarının önüne geçecektir.

30.      Okulda bulunması gereken kurul ve komisyonlara üye seçilmesi ve ders zümre başkanlarının belirlenmesi.   

31.      Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin 161. maddesi gereği Onur Belgesi ile ödüllendirilecek davranışların belirlenmesi. Onur Belgesi verilecek davranışlar;

 A- Spor dalında İl Derecesi yapan öğrencilere

B- Devamsızlık yapmayan arkadaşlarına örnek davranışlar sergileyen öğrencilere

C- Derse aktif katılan ve disiplin suçu işlememiş öğrencilere

D- En çok kitap okuyan öğrenciye,

E -Öğretmenlere devamlı soru getiren öğrencilere,

F -Belirli gün ve haftalarda görev alan öğrencilere onur belgesi verilmesi kararlaştırıldı.

Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin 50. maddesi: (2) Öğretmenler kurulu, ders yılı başında belirtilen davranışların dışında da onur belgesiyle ödüllendirilebilecek davranışları belirler. Belirlenen davranışlar okul yönetimince onur kuruluyla okul öğrenci ödül ve disiplin kuruluna bildirilir.

Ek Kriter için önerisi olan var mı? Diye soruldu .

 32.      2024-2025 eğitim-öğretim yılında düzenlenecek tören ve etkinliklerde görev alacak öğretmenlerin belirlenmesi ve dikkat edilecek hususlar.

Not: Törenleri hassasiyetle hazırlamanızı ve törenler esnasında öğrencilerimizi kontrol altında tutmanızı önemle rica ediyoruz.

Ayrıca tören programının inceleme komisyonundan incelenmesi bir örneğinin de idareye teslim edilmesi gerekli olduğu belirtildi.

 33.      Sınav konuları ve ölçme değerlendirme

BİLGİ:

TÜM BRANŞLAR OKUL İDARESİNE DANIŞARAK SINAVLAR YAPILACAKTIR.

SINAV TARİHLERİNİ OKUL İDARESİ BELİRLEYECEKTİR.VE SINIV ORTAK ŞEKLİNDE YAPILACAKTIR

 34.      Ders dışı eğitim faaliyetlerinin planlamalarının yapılması

KURALLAR:

- ÖĞRENCİ DERSTEN ALINMAYACAK.

- BELİRLENEN SAATTE YAPILACAK

- MEKAN DEĞİŞİMİ İZİNSİZ OLARAK YAPILMAYACAK.

- 12. SINIF ÖĞRENCİLERİ TERCİH EDİLMEYECEK.

- MÜDÜR YARDIMCISININ BİLGİSİ DAHİLİNDE ÇALIŞILACAK.

- TURNUVA / ETKİNLİK BİTTİĞİNDE EGZERSİZ DE BİTECEK.

Not: Ders Dışı Etkinliği yapacak arkadaşlarla, dikkat edilecek hususlar konusunda bir toplantı yapılacaktır.

35.      Eğitim-öğretim kalitesinin artırılması için yapılacak işlerin görüşülmesi. İZİNSİZ MEKâN DEĞİŞİKLİĞİ YAPILMAYACAKTIR. 

36.      Eğitim – öğretim ile ilgili Anayasa maddelerinin okunması. Okulun kuruluş amacının, ilkelerinin, vizyonunun, misyonunun hedeflerinin açıklanması. (Anayasanın 42. maddesi, Orta Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin (OÖKY) 10. maddesi)Madde 42 – Kimse, eğitim ve öğrenim hakkından yoksun bırakılamaz. Öğrenim hakkının kapsamı kanunla tespit edilir ve düzenlenir. Eğitim ve öğretim, Atatürk ilkeleri ve inkılapları doğrultusunda, çağdaş bilim ve eğitim esaslarına göre, Devletin gözetim ve denetimi altında yapılır. https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=18812&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5

 37.      Okulun öğretmen nöbet yerlerinin, nöbet tutma şeklinin temel seviyede açıklanması.

BİLGİ: Nöbet görevi ders saatinin en az olduğu ya da hiç dersin olmadığı güne verilir. Boş geçecek derslere nöbetçi öğretmenler herhangi bir uyarıya gerek duymadan girmelidir. Nöbetçi arkadaşlarımızın çok acil olmayan durumlarda doktora ders saati dışında gitmeleri uygun olacaktır.

Nöbetler, sabah 07.05’te başlar. Taşımalı öğrenciler okuldan ayrıldıktan sonra biter.

38.      Kazanım değerlendirme sınavlarının yapılması hakkında karar alma. Okul geneli kazanım değerlendirme sınavlarının yapılmasının faydalı olacağı kararlaştırıldı.

 38.      İşletmelerde meslek eğitimi gören öğrencilerin durumu, koordinatörlük, açık meslek lisesinde verilecek dersler konusunun görüşülmesi (Öğrenci olmadığından bu madde uygulanmayacak)

39.      Zümre öğretmenler kurulu toplantılarının yapılması, ünitelendirilmiş yıllık planların ve günlük ders planlarının hazırlanması (bulundurulması), uygulamalı derslerde gereken öğrenci gelişim tabloları konusunun ele alınması. Yıllık Planların Eylül Ayı eğitim öğretim yılının başlamasının ilk haftasında okul idaresine teslim edilmesi (Dijital ortamda) ve günlük planlarının yapılması kararlaştırıldı.

-          ÖZELLİKLE 1-5 YIL ARASI KIDEMİ OLAN ÖĞRETMENLERİN MUTLAKA GÜNLÜK PLAN İLE DERSE GİRMESİ TAKİP EDİLECEKTİR. PLANSIZ DERS YAPILAMAZ.    HİÇBİR İŞ PLAN OLMADAN YAPILAMAZ. TKY, ISO, TSE, CE, İSG ŞARTNAMELERİ KESİNLİKLE PLANLI ÇALIŞMAYI DİKTE EDER. PLANSIZ OKUL HİÇ BİR BAŞARIYA ULAŞAMAZ.

-          YILLIK PLANLAR OKULUN BELİRLEDİĞİ FORMATTA YAPILACAKTIR.  

-          DÖNEMLİK VE AYLIK ZÜMRE TOPLANTILARI KOPYALA YAPIŞTIR OLMAYACAKTIR. ÖNERİ, ÇARE İÇERECEKTİR.

-          ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTILARI OKULA ÖZGÜ OLACAKTIR.

-          OKULUN TÜM PLANLARI KURUMUN WEB SİTESİNDE YAYINLANACAKTIR. TOPLUMUN PLANLARI GÖRMESİ DOĞRU OLAN YOLDUR. BİLGİ SAKLANMAZ.

40.DYK kursları (Yönergesi değişti yeni yönerge) Yeni yönerge okundu. Derslerden sonra hafta içi ikişer saat ile hafta sonu cumartesi sekiz saat yapılması ve DYK’larda da kazanım değerlendirme  yapılması kararlaştırıldı.

41. Öğretmen başarı belgesi teklifinde kullanılacak kriterlerin belirlenmesi; Proje hazırlayan yarışmalara öğrenci hazırlayan Üniversite sınavlarında önceki yılın üzerinde net ortalamasını artıran sosyal aktivitelerde aktif olarak görev alan ve öğrencileri kötü alışkanlıklardan koruyan okula katma değer sağlayan onları öğretime katan, dersini iyi anlatan öğretmenlere başarı belgesinin verilmesi teklifinde bulunması kararlaştırıldı.

42.Erasmus+ Kapsamında yurt dışına gidecek öğretmen ve öğrenci kriterlerinin belirlenmesi. Yabancı dil bilmesi, insan ilişkilerinin iyi olması, diyaloglarını etkin yürütmesi, girişimci olması, okul işlerinin yürütülmesinde sorumluluklarını yerine getirmesi, öğrenciler için ise DYKlara devam eden, okula devam eden, sosyal-kültürel ve sportif faaliyetlerde il veya bölge – ülke derecesi elde eden. Temsil yeteneği olan. 

43.Okul Temelli mesleki gelişim. Yabancı dil, bilişim teknolojileri, e-okul ve ihtiyaç duyulan diğer alanlarda seminer  yapılması kararlaştırıldı.

44. Dilek ve temenniler

45.Kapanış Okul Müdürü Tarafından Eğitim ve öğretimin herhangi bir kaza yaşanmadan bitirilmesi temennisiyle verimli geçmesi dileğiyle son buldu.

 

 

                                                                                                                                                 ONAYLANMIŞTIR

Yazman                                              Yazman                                                                            … Eylül 2024

                                                                                                                                              Mustafa BAŞARAN

                                                                                                                                                     Okul Müdürü

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 29.08.2024 - Güncelleme: 30.08.2024 12:27 - Görüntülenme: 453
  Beğen | 0  kişi beğendi